Następną częścią, której zdarzają się liczne usterki jest alternator. Bywa, że kiedy próbuje uruchomić się silnik, alternator pracuje bardzo powoli, a światła samochodu przygasają. Kierowcy najczęściej twierdzą, że to wina akumulatora, a okazuje się, że winny jest alternator. Częstą przyczyną słabej pracy alternatora jest korozja na złączach, którą wystarczy usunąć.
Do częstych awarii dochodzi także w przypadku rozrusznika, jednak nie jest to urządzenie drogie, więc nie należy wahać się z wymianą.
Warto kontrolować także układ chłodzenia pojazdu, a tam może dojść do usterek jak cieknące przewody, przerdzewiała chłodnica, czy niesprawny termostat. O problemach w tym układzie będzie sygnalizować czerwona kontrolka z symbolem termometru, jednak najczęściej na naprawy jest już za późno.
Problemy pojawią się także w gumowych elementach silnika, czyli pasek klinowy i inne przewody. Kierowcy często nie zwracają uwagi na te części, jednak i tutaj dochodzi do częstych awarii. Warto dokonywać przeglądu silnika, nawet samemu w domowych warunkach. Łatwo stwierdzić wycieki z silnika, czy zniszczone gumowe elementy, a wtedy jak najszybciej trzeba udać się do mechanika.