Same koszty tankowania wskazują, że instalacja LPG jest najtańsza w utrzymaniu, ale należy mieć na uwadze także koszty poboczne. Zacznijmy od tego, że instalację gazową w samochodzie trzeba najpierw zainstalować, na co trzeba wydać mniej więcej 2500 zł. Dodatkowo kierowcę z sekwencją gazową czeka coroczne badanie techniczne dopuszczające instalację do użytkowania. Zamiast 100 zł za przegląd wydać należy ponad 160 zł. Do tego dochodzi także wymiana filtrów fazy ciekłej i lotnej.
W Polsce jest duża liczba zwolenników diesla. Ten sprawdza się głównie, kiedy samochód użytkowany jest głównie „w trasie”. Odpowiednio eksploatowany pozwoli zaoszczędzić paliwo, a także da wysoki komfort jazdy. Jednak należy też pamiętać, że usterki diesla są kosztowne. Często zdarzają się awarie filtru DPF, wtryskiwaczy, turbosprężarki, czy zaworu EGR. Samochody diesla są także droższe od tych benzynowych nawet o 3-5 tysięcy zł.