Świeca żarowa

Okres zimowy to szczególnie ciężki czas dla kierowców, którzy posiadają pod maską swoich samochodów silniki Diesla. To również wzmożony okres sprzedaży świec żarowych. Ich charakterystyka sprawia, że uszkodzona świeca żarowa, może przysporzyć wiele kłopotu podczas mroźnych dni i nocy. Dzieje się tak gdyż jest ona odpowiedzialna za nagrzanie silnika do temperatury w której może zostać zainicjowany zapłon samoczynny.

Znowu nie tak dawno temu w starych konstrukcjach silników Diesla, zawsze z rozruchem na zimno był wielki problem. Pamiętam, że często kierowcy musieli rozpalać mini ognisko pod swoim pojazdem, w miejscu gdzie jest miska olejowa, aby podgrzać jego silnik. Warto zaznajomić się w tym okresie z bardziej szczegółowymi informacjami na temat świec żarowych by nie dopuścić do podobnej sytuacji. Takowe informację chce Państwu przekazać o owym artykule. Zaczniemy od budowy świecy żarowej.

 

 

W jej skład wchodzą kolejno:

  • Wtyk z gwintowanym złączem który dzięki specjalistycznej obróbce tworzywa jest odporny na korozję oraz wysoką temperaturę. Materiał ten także jest bardzo dobrym przewodnikiem prądu.
  • Izolator który również charakteryzuje się bardzo wysoką odpornością na ciepło, oraz zmniejsza ryzyko zaistnienia spięcia.
  • Obudowa która jest różnych rozmiarów, w zależności od typu świecy, oraz modelu samochodu dla jakiego ma być przeznaczona. Spełnia ona funkcję ochronną świecy jak i izolatora przed ucieczką ciepła.
  • Uszczelka wykonana z gumy. Jak sama nazwa mówi, uszczelnia ona świece przed dostępem powietrza, które może prowadzić do jej skorodowania.
  • Wypełnienie izolacyjne w postaci sproszkowanego tlenku magnezu. Jego zadaniem jest odizolowanie spirali grzewczej. Wypełnienie to posiada bardzo dobre parametry przewodzenia ciepła.
  • Elektroda która znajduje się w samym środku świecy. Jej funkcja jest dostarczenie energii elektrycznej do spirali.
  • Spirala regulacyjna która reguluje przepływ prądu do spirali grzewczej, kontrolując jej nagrzewanie.
  • Spirala grzewcza jest najważniejszym elementem składowym świecy żarowej. Rozgrzewa ona świece zapewniając szybki rozruch silnika nawet w niskich temperaturach, oraz zmniejszenie emisji spalin.
  • Element żarzący o zmniejszonej średnicy, zapewniający lepszą wydajność świecy.

Świeca żarowa zasilana jest prądem z akumulatora samochodowego. W momencie rozruchu silnika do końcówki świecy napływa prąd rozgrzewając ja do temperatury 900-1000 stopni Celsjusza. Nowoczesne silniki Diesla mają świece żarowe, które błyskawicznie się rozgrzewają, bez konieczności oczekiwania, uruchamiając silnik praktycznie od razu. Podobnie jak w przypadku świec do silników benzynowych, wymagane jest by rygorystycznie przestrzegać zaleceń w książce obsługi. Nie wolno wkręcać dowolnych świec, a wymienia je zaleca się robić to całymi kompletami.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *