RynekCzesci.pl

Świeca żarowa

Okres zimowy to szczególnie ciężki czas dla kierowców, którzy posiadają pod maską swoich samochodów silniki Diesla. To również wzmożony okres sprzedaży świec żarowych. Ich charakterystyka sprawia, że uszkodzona świeca żarowa, może przysporzyć wiele kłopotu podczas mroźnych dni i nocy. Dzieje się tak gdyż jest ona odpowiedzialna za nagrzanie silnika do temperatury w której może zostać zainicjowany zapłon samoczynny.

Znowu nie tak dawno temu w starych konstrukcjach silników Diesla, zawsze z rozruchem na zimno był wielki problem. Pamiętam, że często kierowcy musieli rozpalać mini ognisko pod swoim pojazdem, w miejscu gdzie jest miska olejowa, aby podgrzać jego silnik. Warto zaznajomić się w tym okresie z bardziej szczegółowymi informacjami na temat świec żarowych by nie dopuścić do podobnej sytuacji. Takowe informację chce Państwu przekazać o owym artykule. Zaczniemy od budowy świecy żarowej.

 

 

W jej skład wchodzą kolejno:

Świeca żarowa zasilana jest prądem z akumulatora samochodowego. W momencie rozruchu silnika do końcówki świecy napływa prąd rozgrzewając ja do temperatury 900-1000 stopni Celsjusza. Nowoczesne silniki Diesla mają świece żarowe, które błyskawicznie się rozgrzewają, bez konieczności oczekiwania, uruchamiając silnik praktycznie od razu. Podobnie jak w przypadku świec do silników benzynowych, wymagane jest by rygorystycznie przestrzegać zaleceń w książce obsługi. Nie wolno wkręcać dowolnych świec, a wymienia je zaleca się robić to całymi kompletami.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
Exit mobile version