Jak zbudowane są auto szyby? Nowoczesne technologie umożliwiają na taką konstrukcję szyby, że te mają po trzy różne warstwy. Najczęściej warstwy te są zrobione ze specjalnego szkła, zwanego float. Pomiędzy tymi dwoma warstwami znajduje się film z poliwinylobutyralu, przez co cała konstrukcja nabiera elastyczności i siły. Tym samym, szyby samochodowe są niezwykle bezpieczne, nawet w przypadku gdy dochodzi do uszkodzenia szyby, pęknięcia jej itp. Obecnie, spora ilość szyb to szyby podgrzewane, dzięki którym szyby samochodowe stały się komfortowe dla użytkowników.
Mimo wszystko szyby samochodowe to wciąż element na który należy uważać, bowiem każdy kamień, żwir czy piasek może spowodować uszkodzenie szyby. Co należy robić, aby tak się nie stało? Istnieje parę zasad, których należy się trzymać, a ryzyko tego typu wypadku zmaleje praktycznie do zera. Należy uważać na jadące przed nami ciężarówki, wożące materiał z budowy oraz ciężarowe auta z kołami bliźniaczymi, spod których mogą wypadać żwir bądź kamienie.
Poza tym, niezwykle istotne jest patrzenie na znaki drogowe, które czasem mówią nas o robotach drogowych, takich jak asfaltowanie itp. W takim wypadku warto jechać zgodnie z przepisami i pamiętać o zachowaniu odpowiednich odstępów między pojazdami.
Kierowcy eksploatujący swe auto zimą powinni również pamiętać o wstrzymaniu się z włączaniem ciepłego powietrza na zimną szybę tuż po uruchomieniu samochodu. Dlaczego? Otóż, zanim temperatura pomiędzy warstwami szyby wyrównuje się, dochodzi do dużych naprężeń termicznych, powstających w warstwie zewnętrznej. Gdy w niej istnieją najmniejsze nawet uszkodzenia, może się zdarzyć, że szyba samochodowa najzwyczajniej w świecie pęknie.
Chyba każdy z nas zdaje sobie sprawę jak wyglądają szyby samochodowe i do czego służą. Oprócz tych znanych funkcji, sprawują one role także ochronne (chronią użytkowników przed działaniem wielu czynników zewnętrznych – wiatrem, deszczem, słońcem czy zanieczyszczeniami na drodze).
We współczesnej epoce, bezpieczeństwo produktów stoi najwyżej w hierarchii ważności producentów części samochodowych. Efektem tego jest stałe udoskonalanie linii produktowych, w tym szyb samochodowych. Modele powstające współcześnie, są niezwykle odporne na czynniki takie jak uderzenia, mają także wpływ na długość hamowania i przyczyniają się do poprawy widoczności użytkownika. Szyby występujące w samochodach dzielą się na dwa główne typy: stalinit i triplex. Pierwsza z nazw oznacza dokładnie szkło hartowane, które w procesie produkcji podgrzewane jest do wysokich temperatur, a następnie schłodzone zimnym powietrzem. Natomiast triplex jest to szkło, składające się z wielu warstw.